ناگفته های یک موفرفری

اینجا مکانی برای زدن حرف های قورت داده ام هست!
مشخصات بلاگ
ناگفته های یک موفرفری
آخرین نظرات
  • ۱۴ اسفند ۰۰، ۲۲:۵۵ - بانوچـه ⠀
    سلام :)
چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۱ ق.ظ

صفحه صبحگاهی، بمب انرژی زندگی شما

 

 

 

شاید بارها در رابطه با صفحه صبحگاهی بحث های زیادی را شنیده باشید. در وبلاگ ها یا سایت های نویسندگی بسیاری به همه اقشار جامعه صفحه صبحگاهی پیشنهاد میشود. نمیتوان اینطور گفت که فقط این ترفند برای نویسنده ها یا اهل قلم مورد استفاده قرار میگیرد.

هرکسی با هر شغلی که دارد یا ندارد میتواند صفحه صبحگاهی بنویسد و نتیجه ان را در زندگی خود ببیند. اگر شماکه دارید این مطلب را میخوانید و هیچ اطلاعی از صفحه صبحگاهی ندارید تا آخر با این مطلب همراه باشید تا یک بمب انرژی را به شما معرفی کنم، که بی شک تاثیر خارق العاده ای روی زندگی شما خواهد گذاشت

صفحه صبحگاهی چیست؟ 

 

صفحه صبحگاهی یک ترفند کاربردی ست که جولیا کامرون در کتاب معروف هنر نوشتن به خوانندگانش معرفی میکند. او تاثیر این کار را روی زندگی خود دیده بود و به این دلیل تصمیم گرفت تا صفحات صبحگاهی را با مخاطبانش به اشتراک بگذارد. صفحات صبحگاهی همانطور که از روی اسمش پیداست مربوط به صبح می باشد. او در کتاب خود اینگونه میگوید:" هنگامی که صبح بیدار شدید دفتری بردارید و تا سه صفحه بنویسید. مهم نیست که محتوای نوشته شما چه چیزی می باشد. مهم این است که فقط نوشته باشید"

 هر چرت و پرتی که به ذهن شما می اید را در قالب سه صفحه بنویسید. تقریبا باید با این نوشتن برون ریزی ذهنی بکنید. یعنی هرچیزی که در صبح به ذهن شما میرسد را به یک نوشته ی روی کاغذ تبدیل کنید. فرقی نمیکند که چه نوشته ای! یا چه موضوعی. 

 

 

چگونه صفحات صبحگاهی بنویسیم؟


خب درواقع نمیتوان گفت صفحه صبحگاهی هیچ قاعده ای ندارد. بلکه شرایط و قوانینی دارد که باید حتما رعایت کنید. 
این شرایط:

 

1.تا بیدار شدید، بنویسید


تا بیدار شدید بنویسید. یعنی وقتی بیدار شدید و قبل از اینکه به دستشویی بروید یا حتی دست و صورتتان را بشورید باید بنویسید. اولین کار بعد از بیدار شدن، نوشتن صفحه صبحگاهیست. یادتان نرود! البته اگر گاهی اوقات موقع جویدن لقمه صبحانه یک هو بخاطرتان می آید که صفحه صبگاهی ننوشته اید میتوانید باز برگردید و همان لحظه مشغول نوشتن صفحه صبحگاهی شوید. ولی خب تاثیر همان لحظه نوشتن خیلی بیشتر است تا وقتی که تمام کارهای روزانه تان را کرده باشید.

 

2.با قلم و کاغذ بنویسید. تایپ نکنید. 


قلم و کاغذ تاثیر خیلی زیادی در این ترفند دارد. البته خیلی از افراد به جای نوشتن، تایپ میکنند و این هیچ اشکالی ندارد، اما خب تاثیری که نوشتن با قلم و کاغذ دارد در تایپ کردن نیست. پس دفترو خودکارتان کنار تخت باشد. 

 

 

3.گوشی را چک نکن!


تا بیدار شدید، دنبال گوشی خودتان نگردید. نباید با هیچ وسیله الکترونیکی ارتباط داشته باشید. همان طور که در سطر قبل توضیح دادم به محض اینکه بیدار شدید بنویسید. اما شاید با خودتان بگویید آخر چیزی به ذهنمان نمی آید که همان لحظه بنویسیم. ولی من خودم بارها برایم پیش آمده که وقتی صفحه صبحگاهی مینویسم با این جمله شروع کرده ام" خب من تازه بیدار شدم و هنوز واقعا نمیدونم چی بنویسم. خیلی خوابم میاد ولی مجبورم بخاطر اینکه سرکار برم زود بیدار شم. اینم یکی از عیبای شاغل بودنه که باید تحملش بکنم. ولی خب خیلی چرته! اصلا چرا باید از خواب بیدار شم؟" 
دیدید؟ همانقدر بی معنی و چرت نوشته ام. ولی خب چیزهایی بود که همان لحظه به ذهنم میرسید و بر روی کاغذ خالی میکردم. 

 

 


چرا صفحه صبحگاهی؟


همانطور که در تیتیر این مقاله ذکر کردم، صفحه صبحگاهی میتواند بمب انرژی زندگی شما باشد. اما چطور؟ بگذارید برای شما چیزی را تعریف کنم. جی کی رولینگ را میشناسید؟ نویسنده معروف هری پاتر؟
جی کی رولینگ قبل از اینکه کتاب هری پاتر را بنویسد یک زن افسرده و منزوی بود. او همیشه احساس شکست و سرخوردگی میکرد. اما یک روزی شروع به نوشتن کرد. نوشتن، نوشتن، نوشتن
و در آخر خالق رمان معروف و پرفروش هری پاتر شد. او تبدیل به یک زن موفق شد. اما به نظر شما چرا؟ بله، با نوشتن! 
وقتی مینویسی، از کارهای روزمره، از اتفاقاتی که ناراحت یا درگیرت کرده، از هدف ها و رویاهایت، ناخوداگاه حجم عظیمی از انرژی منفی که درون شما شکل گرفته بود از بین میرود و جایش انرژی، شور و شوق و شادابی و حس مثبت درون شما شکل میگیرد. تاثیر نوشتن را نه تنها خود من، بلکه جمع کثیری از مردم در زندگی خود دیده اند. نوشتن خارق العاده ست. فقط نویسنده ها نیستند که مینویسند، شما هم میتوانید بنویسید، این واقعا یک توصیه روانشناسانه ست. بنویسید تا انرژی بگیرید، بنویسید تا شخصیت شما آرام تر شود. بنویسید تا از هرحس منفی که در درون شما جای گرفته خالی شوید

بنویس دوست من:)

 

نویسنده: لیلا-مهری

 

 

نظرات  (۳)

wow  :)

 

سعی می کنم امتحانش کنم... حد اقل برای 2 روز... البته من کلا چرت و پرت زیاد می نویسم...

 

+ وی به شدت نگران این است که اگر صفحه صبح گاهی نوشت مادرش بخواند /:

پاسخ:
عزیززززمممم:))))
خداروشکر من شانس اینو دارم که کسی اصلا کنجکاو خوندن دفتر مفترام نیست
وگرنه یه چرت و‌پرتایی مینویسم که اگه یکی بخونه آبروم میره >_<
۲۷ تیر ۹۹ ، ۱۰:۵۴ ماهور بانو

سلام لیلا

عالیه . ممنونم از معرفی🧡

پاسخ:
سلام آبجی
فدات شم❤

سلام!

من خودم نویسنده هستم :)

هم یادداشت روزانه می نویسم و هم رمان.

با اینحال،با اینکه تا الان کلی در مورد صفحه صبحگاهی شنیده بودم،هرگز امتحانش نکردم ولی خب حتما از فردا شروع می کنم!😉

پاسخ:
سلام عزیزم
خیلی ممنونم ازحضورت توی وبلاگم و‌خیلی ممنونم که نظرتوبرام نوشتی
چقدر عالی^_^
امیدوارم که از نوشتنش پشیمون نشی 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی