ناگفته های یک موفرفری

اینجا مکانی برای زدن حرف های قورت داده ام هست!
مشخصات بلاگ
ناگفته های یک موفرفری
آخرین نظرات
  • ۱۴ اسفند ۰۰، ۲۲:۵۵ - بانوچـه ⠀
    سلام :)
شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۸، ۰۶:۰۵ ب.ظ

اگه افسردگی دارید....

 

 

 

 

 

 

 

 

سلام دوستای گلم

خوبید؟ خوشید؟ در چه حالید؟

امروز داشتم متن هایی که قبلا توی وبلاگ پست کرده بودم رو میخوندم و متوجه اون حجم عظیمی از ناامیدی و دپرسی در نوشته هام شدم و با خودم گفتم که حالم اون موقع ها چقدر بد بوده:(

افسردگی خیلی بده. خیلی بد! جوری که بجای خوب شدن، روز به روز بدتر میشه حالت. هیچ کاری هم نمیتونه حالت رو خوب کنه. نه بیرون رفتن های مکرر، نه دورهمی های دوستانه، نه دردودل کردن با کسی! که نه حالت رو خوب میکنه و نه باعث میشه از دپرسی دربیایی. 

ولی برای خلاص شدن از افسردگی یه راه داره که خودم بارها از اون طریق تونستم از دپرسی دربیام و اونم این بود که:

هدف داشته باشی، آره هدف!

ممکنه با خودتون بگید  آدم افسرده که حال دنبال کردن هدف نداره، ولی باور کنید وقتی یک هدف برای خودتون مشخص کنید کم کم این دپرسی برطرف میشه و به حال اولتون برمیگردید.

اصلا هم مهم نیست چه هدفی دنبال کنید؟!  کوچیک باشه یابزرگ، هدفتون کاری باشه یا درمورد خودتون و زندگیتون!

کافیه فقط کشش این روداشته باشه تا دنبالش رو بگیرید.

مطمئن باشید که حالتون خوب میشه!

چون با دنبال کردن هدف احساس مفید بودن میکنید. احساس اینکه شما در حال زندگی هستید:)

 زمانی که افسردگی میگیرید احساس بی خاصیت بودن بزرگترین احساسی هست که به شما دست میده و چه بسا بعضی ها بخاطر همین احساس دست به خودکشی میزنن.

و دنبال کردن هدف باعث خنثی شدن و از بین رفتن این احساس میشه.

نمیدونم کدوم کتاب بود که خونده بودم میگفت جوانی که هدف نداشته باشه، دست به خودکشی روحی زده!

پس بیایید از همین الان یه هدفی رو برای خودتون مشخص کنید، مطمئنم نه تنها حالتون، بلکه مسیر زندگیتون هم تغییر پیدا میکنه:)

 

+اگه شما همچین تجربه ای داشتین خوشحال میشم که با من درمیون بزارید...

روز هاتون خوب و بر وفق مراد باشه =)

نظرات  (۶)

من یک هدف دارم ولی رسیدن بهش خیلــــــــــــــی سخته

پاسخ:
پس حتما هدفت خیلی بزرگه
هیچوقت به سخت بودن هدفت و طولانی بودن مسیرت فکر نکن. چون اینطوری خودت رو اذیت میکنی، بزار یه مثالی برات بزنم 
دیدی وقتی آدم روزه میگیره، وقتی همش ساعت هاشو میشماره تا ببینه کی افطاری میشه چقدر ساعت ها کند حرکت میکنه و روز به سختی سپری میشه؟!
در حالی که وقتی ساعت هارو بیخیال میشیم و کارهامونو در پیش میگیریم سختیش رو کمتر حس میکنیم. 
پس هیچوقت به سختی مسیرت فکر نکن. فقط به این فک کن چطوری این مسیر پیش رو رو طی کنی:)
امیدوارم ک موفق باشی=)

خیلی ممنون.

پاسخ:
:)
۰۹ آذر ۹۸ ، ۲۱:۲۴ اقای ‌ میم

منم موافقم که آدم افسرده حال هدف گذاری نداره

پاسخ:
خب منم اینطوری بودم، اما از یک هدف کوچیک شروع کردم. کم کم حالم عوض شد:)
تو هم میتونی از یه هدف کوچیک شروع کنی

هدف به زندگی معنا و انگیزه میده

زندگی را تازه میکنه

 

پاسخ:
دقیقا:)
۱۰ آذر ۹۸ ، ۰۰:۰۱ اقای ‌ میم

مثلا؟

پاسخ:
ببین بزار از خودم بگم. 
آدم افسرده یا خیلی پرخوره، یا هم اصلا چیزی نمیخوره. خب من جزو دسته دوم بودم. اشتهای من صفر بود واقعا، خب طبیعتا اگه تا یه مدت چیزی نخوری لاغر میشی
من وزنم بشدت پایین اومده بود، پس تصمیم گرفتم تا یکم وزنم رو بالا ببرم تا حداقل به وزن استانداردم برسم. نشستم برنامه ریزی کردم، فلان زمان باید فلان چیزو بخورم و از این قبیل برنامه ها. خب بالا بردن وزن شد یکی از هدف های کوچیکی که در پیش گرفتم. یکم که گذشت، گفتم ورزش کنم  خیلی بهتر میشه، اونموقع چربی جمع نمیکنم. پس برنامه م رو یکم تغییرش دادم. صبحا زود بیدار میشدم، ورزش میکردم و به تغذیم میرسیدم. عصر هاهم خب باز ورزش میکردم. کم کم داشتم انرژی میگرفتم، تا اینکه گفتم خب اون زمان هایی ک بیکار هستم چیکار کنم، گفتم رمانی که نصفه رها کردم رو باز تکمیل کنم. سرم کمی شلوغ شد. حالا باید یکم برنامه رو جمع و جور میکردم. بعدش گفتم ای بابا من که سطح مطالعه م پایین اومده، پس بهتره به کتابخونه ها سربزنم. حالا برنامه م فشرده شده بود. این شلوغی های به ظاهر کوچیک منو از انزوای درونیم خارج میکرد، تا الان که دارم کار دیگه ای بجز نوشتن رمان میکنم:)
کوچیک بودن هدف به خودت بستگی داره! برای من بالا بردن وزنم کوچیک ترین هدف و اتمام رمانم و انتشارش بزرگترین هدفم هستش، البته فعلا، نمیدونم بعدها باز هدفی به ذهنم میرسه یا نه؟!
ببخشید اگه  طولانی شد، لپ کلام اینکه فقط خودت میتونی به خودت کمک کنی. فقط کافیه که بخوای، فقط کافیه اراده کنی...اولش سخت و طاقت فرساست ولی بعدش شیرین و دلچسب میشه برات
موفق باشی=)

سلام 

چه عالی حتما سعی بیشتر بهش توجه کنم؛ )

پاسخ:
سلام
آفرین، مطمئن باش پشیمون نمیشی:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی